Πως θα πετύχεις αξεπέραστη γεύση στο σουβλάκι!

Αρχική - , - Πως θα πετύχεις αξεπέραστη γεύση στο σουβλάκι!

Πως θα πετύχεις αξεπέραστη γεύση στο σουβλάκι!

Συνταγές για σουβλάκι

 

Είμαστε περιτριγυρισμένοι από φούρνους μικροκυμάτων και εξελιγμένες εστίες κουζίνας αλλά λίγα φαγητά είναι αυτά που γίνονται ευκολότερα από το πατροπαράδοτο σουβλάκι: Λίγα κομμάτια κρέας περασμένα σε ένα ξυλάκι που ψήνεται στη φωτιά.

Αν είσαι από τους τυχερούς που έχουν μπάρμπεκιου στο σπίτι τότε αξίζει να δώσεις λίγη περισσότερη προσοχή και γεύση στο πρωτεϊνικό σου γεύμα: Με μια σπιτική μαρινάδα, μερικά επιλεγμένα λαχανικά, μια νόστιμη σάλτσα μπορείς να φτιάξεις τα πιο νόστιμα σουβλάκια της γειτονιάς.

Αν προτιμάς κάτι παραδοσιακό μαρίναρε κομμάτια αρνιού σε γιαούρτι με διάφορα πικάντικα μπαχαρικά και πέρασε τα σε ένα σουβλάκι με κολοκυθάκια, πιπεριές και κρεμμύδι.

Αν σου αρέσουν οι γιαπωνέζικες γεύσεις, μαρίναρε κομμάτια μοσχαριού σε σάλτσα τεριγιάκι και πέρασε τα σε ένα σουβλάκι με διάφορα ιαπωνικού τύπου συνοδευτικά, όπως τζίντζερ σε άλμη και φρέσκα κρεμμυδάκια.

Μπορείς επίσης να περάσεις σε σουβλάκι γαρίδες μουλιασμένες σε εσπεριδοειδή και να τις συνοδέψεις με το κλασσικό ιταλικό τρίο: προσούτο, ντομάτα και βασιλικό. Βάζοντας την φαντασία σου να δουλέψει και κάνοντας τους δικούς σου συνδυασμούς μπορείς να συνδυάσεις πρωτεΐνες, λαχανικά, μαρινάδες και σάλτσες και να δημιουργήσεις ότι γεύση τραβάει η ψυχή σου.

 

Διάλεξε την πρωτείνη που προτιμάς

Για 4 μερίδες, ξεκίνησε με 750 γρ. κρέατος ή θαλασσινών, κομμένα σε κομμάτια 2,5 εκ.  Τα σουβλάκια ψήνονται γρήγορα, γι΄ αυτό αν θέλεις να καλοψηθούν  απέξω άναψε καλή φωτιά.

Κοτόπουλο: Προτίμησε άπαχο στήθος κοτόπουλου, χωρίς κόκκαλα ή/και μπουτάκια. (Το σκούρο κρέας των πουλερικών είναι πιο νόστιμο)

ΧΡΟΝΟΣ ΨΗΣΙΜΑΤΟΣ: Περίπου 5 λεπτά

Μοσχάρι: Τα κομμάτια που είναι πιο μαλακά και έχουν πιο έντονη γεύση είναι ο σβέρκος, το στήθος.

ΧΡΟΝΟΣ ΨΗΣΙΜΑΤΟΣ: 2 ή 4 λεπτά για να σερβιριστεί  μέτρια ψημένο προς ωμό.

Τόνος: Ο τόνος είναι η μπριζόλα της θάλασσας. Είναι το πιο κατάλληλο ψάρι για να σερβιριστεί ελαφρώς ψημένο τόσο ώστε τον πρωταγωνιστικό ρόλο να τον κερδίζει η γεύση της μαρινάδας.

ΧΡΟΝΟΣ ΨΗΣΙΜΑΤΟΣ: 2 λεπτά για να ψηθεί ελαφρώς

Αρνί: Η έντονη γεύση του «σηκώνει» μια πικάντικη μαρινάδα. Διάλεξε μπουτάκι χωρίς κόκκαλα ή παδάκια  που είναι τα πιο μαλακά κομμάτια του ζώου.

ΧΡΟΝΟΣ ΨΗΣΙΜΑΤΟΣ: 2 με 4 λεπτά για να σερβιριστεί μέτρια ψημένο

Γαρίδες: Οι γαρίδες δείχνουν καλύτερα, αν τις περάσουμε ολόκληρες στο σουβλάκι. Για να είναι στο μέγεθος μιας μπουκιάς, αγόρασε μεγάλες γαρίδες, καθαρισμένες. Οι γαρίδες είναι έτοιμες όταν σφίξουν και αποκτήσουν ένα έντονο ροζ  χρώμα, με καψαλισμένα σημάδια από την σχάρα φυσικά.

ΧΡΟΝΟΣ ΨΗΣΙΜΑΤΟΣ: Περίπου 3 με 4 λεπτά

 

Διάλεξε μαρινάδα!

Τα μικρά κομμάτια πρωτεϊνούχας τροφής απορροφούν την μαρινάδα μόλις σε μια ώρα. Μπορείς να κρατήσεις στην άκρη λίγη μαρινάδα και να την σερβίρεις μετά ως συνοδευτική σάλτσα.

Γιαούρτι με κάρυ: Αναμειγνύεις  1 φλ. γιαούρτι με όλα τα λιπαρά του, 1 κ.σ. κάρυ , 1 κ.σ. αλάτι και ½ κ.σ. φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Τεριγιάκι:  Αναμειγνύεις  ½ φλ. σόγια σος, 1 κ.σ. ζάχαρη, 1 κ.σ. ψιλοκομμένο σκόρδο και 1 κ.σ. ψιλοκομμένο φρέσκο τζίντζερ

Πικάντικη μαροκινή: Ψήνεις 3-4 κόκκινες πιπεριές. Τις ρίχνεις στο μπλέντερ με 3 κ.σ. ελαιόλαδο, 3 σκ. σκόρδο, 2 κ.σ. μπούκοβο, 1 κ.σ. αλάτι, κύμινο και κόλιανδρο

Με μαύρες ελιές και κάπαρη: Αναμειγνύεις ½ φλ. ψιλοκομμένες ελιές καλαμών, 3 κ.σ. ελαιόλαδο, ¼ φλ. ψιλοκομμένη κάπαρη, 3 ψιλοκομμένες σκελίδες σκόρδο, 1 κ.σ. χυμό λεμονιού και φρεσκοτριμμένο πιπέρι.

Με λεμόνι και πιπέρι: Αναμειγνύεις ½ φλ. ελαιόλαδο, 1κ.σ. ξύσμα λεμονιού, 3-4 κ.σ. χυμό λεμονιού, 2 ψιλοκομμένες σκελίδες σκόρδο, 1κ.σ. αλάτι και 1 κ.σ. φρεσκοτριμμένο πιπέρι.

 

marinada

 

Αφοσιώσου στη σύνθεση!

Έχει πλάκα να πειραματίζεσαι με τα έξτρα υλικά που θα βάλεις στο σουβλάκι σου. Κόψτα και αυτά σε μικρά κομμάτια, 2,5 εκ.,  και στη συνέχεια πέρασε τα σε σουβλάκια, εναλλάσσοντας ένα κομμάτι κρέας με ένα έξτρα υλικό κ.ο.κ.

Κολοκυθάκι-Κόκκινη πιπεριά- Κρεμμύδι

Αυτός ο συνδυασμός είναι κλασσικός στην ιταλική κουζίνα και άκρως καλοκαιρινός. Κόβεις λεπτές φέτες κολοκυθιού, τις διπλώνεις στη μέση και τις περνάς διπλωμένες στο σουβλάκι, για να μην κοπούν στο ψήσιμο, όταν γυρνάς τα σουβλάκια στη σχάρα.

Προσούτο-Ντομάτα -Βασιλικός

Τύλιξε μικρά ντοματίνια με λεπτές φέτες προσούτο και πέρασε τα στο σουβλάκι εναλλάξ με το κρέας (ένα κομμάτι κρέας-ένα ντοματίνι κ.ο.κ.).  Μπορείς να περάσεις επίσης στο σουβλάκι και ολόκληρα φύλλα βασιλικού.

Μπάμιες –Καπνιστό μπέικον

Το μπέικον αποκτά μια υπέροχη τραγανή υφή όταν ψήνεται και δίνει ένα καπνιστό άρωμα στις μπάμιες.

Αρακάς –Πατάτες –Μανιτάρια

Αυτός ο συνδυασμός αναβαθμίζει το σουβλάκι και το κάνει ένα κυρίως γεύμα! Πέρασε στο σουβλάκι μανιτάρια, κομμένα στα δύο, μαζί με baby πατατούλες που έχεις βράσει πιο πριν για 15 λεπτά.

Φρέσκο κρεμμυδάκι –Τζίντζερ τουρσί

Αυτά τα δύο υλικά προσθέτουν στο σουβλάκι ασιατική νοστιμιά και γλύκα. Συνδύασε τα με μοσχάρι, φτιάχνοντας έτσι μια παραλλαγή του γιαπωνέζικου πιάτου negimaki. Συνδύασε τα επίσης με τόνο και θα έχεις μια παραλλαγή ψητού σούσι

ξιφιας

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΙΝΕΛΙΑ!

Αγιολί με λεμόνι

Αυτή η γευστικότατη γαλλική μαγιονέζα έχει μια κρεμώδη υφή που δένει άψογα με τα σουβλάκια. Για να την κάνεις γρήγορα αγόρασε έτοιμη μαγιονέζα με βάση το ελαιόλαδο.  Ανακάτεψε ½ φλ. μαγιονέζα με μια πολύ ψιλοκομμένη σκελίδα σκόρδο, 2 κ.σ. χυμό λεμονιού και 1 κ.σ. ξύσμα λεμονιού. Πρόσθεσε αλάτι και πιπέρι και ανακάτεψε καλά, μέχρι να ομογενοποιηθούν τα υλικά.

Σως CHIMICHURRI

Αυτή η πανεύκολη νοτιοαμερικάνικη σως δίνει μια υπέροχη φρεσκάδα στο ψημένο κρέας: Σε ένα μπλέντερ ρίχνεις 1 φλ. φύλλα κόλιανδρου, ½ φλ. ελαιόλαδο, ½ φλ. χυμό λαιμ, 2 σκελίδες σκόρδο και από ½ κ.σ. μπούκοβο και αλάτι. Χτυπάς μέχρι να πολτοποιηθούν καλά τα υλικά.

Καυτερή τσίλι σως

Μπορείς να αλείψεις τα σουβλάκια, ενώ ψήνονται, με αυτήν την καυτερή γλυκιά σάλτσα για να τα κάνεις ακόμα πιο πικάντικα. Μπορείς επίσης να σερβίρεις αυτήν την σάλτσα ως συνοδευτικό του κρέατος. Για να την φτιάξεις αναμειγνύεις 1/3 φλ. καυτερή τσίλι σος με 1/3 φλ. σιρόπι σφένδαμου και 2 ψιλοκομμένα φρέσκα κρεμμυδάκια.

Από τη Δρ Άννα Παπαγεωργίου, κλινική διατροφολόγο, καθ. φυσικής αγωγής, διδάκτορα της Ιατρικής Σχολής Αθηνών

Πηγή: www.boro.gr

Share