Γερός και ακμαίος οργανισμός με τη φροντίδα της φύσης

Αρχική - Άρθρα - Γερός και ακμαίος οργανισμός με τη φροντίδα της φύσης

Γερός και ακμαίος οργανισμός με τη φροντίδα της φύσης

Η χειμωνιάτικη «άνοιξη» αρχίζει σιγά σιγά να μας ‘’γλυκαίνει’’ οι ιώσεις όμως παραμονεύουν και ‘’χτυπούν’’ συνήθως τους αδύναμους οργανισμούς. Η κακή διατροφή, η ζόρικη καθημερινότητα και το στρες μειώνουν την ικανότητα του οργανισμού να αμύνεται στους ιούς και τα βακτήρια. Αν λοιπόν παραπονιέστε ότι αρρωσταίνετε συχνά πρέπει να καταλάβετε ότι για να πάρει τα πάνω του ένας οργανισμός θα πρέπει να επιλέξει τη σωστή τροφή που θα τον κάνει γερό! Δημιουργούμε τους δυνατούς διατροφικούς μας συνδυασμούς με:
Εσπεριδοειδή
Τα εσπεριδοειδή είναι γνωστό ότι αποτελούν μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών και βιταμίνης C. Το πορτοκάλι,ακτινίδιο και το γκρέιπφρουτ μπορούν να αποτελέσουν μια υγιεινή επιλογή για πρωινό ή και σνακ. Επιπλέον το λεμόνι είναι μια καλή πηγή επίσης βιταμίνης C, ενώ παράλληλα ενισχύει τη δράση των καλών βακτηρίων στον οργανισμό.
Τip: Το λεμόνι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνταγές ώστε να αντικαταστήσει το αλάτι ή τη ζάχαρη τα οποία αποδυναμώνουν την άμυνα του οργανισμού,αναστέλλοντας τη λειτουργία πολλών βιταμινών.

Ακτινίδιο
Τα ακτινίδια περιέχουν 90 με 110 mg βιταμίνης C , περισσότερο ακόμα και από ένα πορτοκάλι! Είναι μια καλή πηγή καλίου, ένα σημαντικό μέταλλο για δυνατούς μύες και ενίσχυση του νευρικού συστήματος. Επιπλέον περιέχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε, φλαβονοειδή και καροτενοειδή, τα οποία είναι αντιοξειδωτικά που προάγουν την υγεία του αναπνευστικού, την υγεία της καρδιάς και την άμυνα του οργανισμού.
Κόκκινοι καρποί
Οι κόκκινοι καρποί όπως τα βατόμουρα, έχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά από οποιοδήποτε άλλο φρούτο ή λαχανικό. Επιπλέον είναι καλές πηγές βιταμίνης C, μαγγάνιου και φυτικών ινών. Έχουν συσχετισθεί με τη πρόληψη του καρκίνου λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας τους σε αντιοξειδωτικά όπως η ανθοκυανίνες.

Τοφού
Το τοφού αποτελεί ένα διαφορετικό είδος τυριού σε σχέση με τα συνηθισμένα καθώς προέρχεται από το φυτό της σόγιας. Αποτελεί ένα τρόφιμο με ιδιαίτερη διατροφική αξία. Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ενώ παράλληλα περιέχει χαμηλό αριθμό υδατανθράκων, κορεσμένων λιπαρών οξέων και χοληστερίνης. Το τοφού είναι χαμηλότερο σε θερμίδες σε σχέση με πολλά τυροκομικά προϊόντα καθώς είναι φυτικής προέλευσης και είναι ιδανική πηγή πρωτεϊνών για τον οργανισμό. Η αυξημένη περιεκτικότητα του σε ω-3 λιπαρά οξέα, φυτοοιστρογόνα, χαλκό, σελήνιο, ψευδάργυρο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β κατατάσσει το τοφού στα τρόφιμα που θωρακίζουν την άμυνα του οργανισμού και τη λειτουργία του νευρικού μας συστήματος.

Κινόα ,κεχρί και φαγόπυρο
Τα τρόφιμα αυτά αποτελούν άλλο ένα διατροφικό θησαυρό, άγνωστο σε μια μεγάλη μερίδα του πληθυσμού. Πρόκειται για τους καρπούς θάμνου, οι οποίοι αποτελούν μια εξαιρετική πηγή φυτικής πρωτεΐνης. Είναι ένα πλήρεις τροφές καθώς περιέχουν απαραίτητα αμινοξέα αντίστοιχα με αυτά που συναντάμε στο κρέας ή το ψάρι. Επιπλέον, η περιεκτικότητα τους και σε σε ω-3 λιπαρά οξέα, φώσφορο, μαγνήσιο και σίδηρο τα αναδεικνύουν σε ένα από τα πιο δυναμωτικά τρόφιμα!

Λιναρόσπορος
Ο λιναρόσπορος αποτελεί άλλη μια τροφή ασπίδα απέναντι στο κρυολόγημα και την εξασθένιση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Αποτελεί μια καλή πηγή βιταμινών και μετάλλων, αλλά και απαραίτητων λιπαρών οξέων όπως το α- λινολενικό. Τα οφέλη της κατανάλωσης λιναρόσπορου είναι πολλά καθώς πέρα από την ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού, συμβάλλει στη καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, στη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου και της χοληστερόλης στο αίμα, καθώς και στον έλεγχο και τη διατήρηση του σωματικού βάρους.
Παντζάρια
Το νόστιμο παντζάρι αποτελεί μια ακόμα καλή πηγή βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών. Συγκεκριμένα, το παντζάρι είναι ιδανική τροφή για την ενίσχυση του οργανισμού καθώς περιέχει πλήθος αντιοξειδωτικών, μαγνήσιο, φυλλικό οξύ και βιταμινών του συμπλέγματος Β, με αποτέλεσμα να ενισχύει την άμυνα του οργανισμού, τη λειτουργία της καρδιάς και τη προστασία των κυττάρων από την ανάπτυξη καρκίνου.

Φύτρα σιταριού
Μελέτες δείχνουν ότι τα φύτρα σιταριού μπορούν να ενισχύσουν την άμυνα του οργανισμού λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας του στις βιταμίνες B12 και Ε, σε μαγνήσιο, φυτικές ίνες και ω-6 λιπαρά οξέα. Κάντε μια γευστική δοκιμή και εντάξτε τα στη διατροφή σας!

Σπόροι κολοκύθας
Οι σπόροι κολοκύθας είναι μια πλούσια πηγή ψευδαργύρου, ο οποίος ενισχύει το ανοσοποιητικό δρώντας ως αντιοξειδωτικό και αποκαθιστώντας τις βλάβες στα κύτταρα του οργανισμού. Επιπλέον, οι σπόροι της κολοκύθας είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνη, απαραίτητα λιπαρά οξέα και βιταμίνες όπως η βιταμίνη C και Α. Προσθέστε του σπόρους κολοκύθας στο φαγητό ή στα σνακ σας και γευτείτε τα οφέλη τους.

Το τζίντζερ
Η ρίζα του τζίντζερ είναι πολύ πλούσια πηγή πολλών θρεπτικών συστατικών και βιταμινών που είναι απαραίτητα για υγεία του οργανισμού. Είναι επίσης καλή πηγή μετάλλων όπως το κάλιο, το μαγγάνιο, ο χαλκός και το μαγνήσιο. Αποκρούστε το κρυολόγημα με τη κατανάλωση τζίντζερ το οποίο ανακουφίζει από τα συμπτώματα. Επιπλέον, ανακουφίζει από δυσφορία στο στομάχι και χαλαρώνει το εντερικό σας σύστημα.

Από τη Δρ. Άννα Παπαγεωργίου
Κλινική διατροφόλογο, Επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου Προαγωγής Υγείας Ευρωστία, Διδάκτορα της Ιατρικής Σχολής Αθηνών
Επισκεφτείτε το www.evrostia-health.gr για περισσότερα διατροφικά tips και μυστικά υγείας και ενημερωθείτε για τα όλιστικα προγράμματα ευεξίας ειδικά σχεδιασμένα για γυναίκες και παιδιά

Share